A Little Bit Of Home (Malta) In My Kitchen.
I have never been very lucky with plants, the only ones that seem to survive in my house are the Cactus type which is very strange considering I live in the north of Italy. During my holiday in Malta I couldn't resist gathering some seedlings from a plant (some kind of cactus) that my mother had on her terrace, she had many of these, so I thought I could try and plant them in a pot once back in Italy. Well, I did exactly so , I just scattered them on some soil mixed with tiny rocks in a pot and put it indoors on my kitchen window sill and I am so happy to see they are growing and very fast too . Every time I look at them I can't help but think of home.
Non ho mai avuto fortuna con le piante, le uniche che sopravvivono in casa mia sono i Cactus; è molto strano, visto che vivo nel Nord Italia. Durante le vacanze a Malta ho raccolto dei germogli da una pianta
( una specie di pianta grassa) che mia mamma aveva nel terrazzo, ne ha molti di questi , allora ho pensato di piantarle una volta tornata in Italia. Bene, ho fatto proprio così, sono contenta che stanno crescendo e anche velocemente. Ogni volta che le guardo non posso che pensare a casa.
6 comments:
What a wonderful way to bring "home" home with you!!!! :)
Bellissima questa cosa, così ti sembrerà di avere un filo diretto con la tua famiglia.
Un bacio...Iaia.
What a great idea! Hopefully they will continue to grow!
Queste piante ti faranno sentire più vicina alla tua splendida terra ed ai tuoi cari!
Baciotto
CInzia
hi Sue, what a lovely idea to bring a bit of Malta to Italy...can't wait to see how your plant will grow!
Baci
Fulvia
quello che stavo cercando, grazie
Post a Comment